Haberler
Site Haritası
Uçaklı Standart 5 Gece 6 Gün Batumlu Karadeniz Turu

Uçaklı Standart  5 Gece 6 Gün Batumlu Karadeniz Turu

1.Gün : Sabah Samsunda belirlenen Noktada Siz Misafirlerimiz ile Rehberimiz ve Aracımız ile buluşuyor Turumuza başlıyoruz.Yaklaşık iki Buçuk Saat yolculuğumuz sonrasında Ordu’ya varıyor Teleferiğe biniyor Fındık Bahçeleri ve Ordu Manzarası eşliğinde Boztepe’ye çıkıyoruz.Rakım olarak 500 M. Yüksekten Ordu’yu gözlemliyoruz.Kısa bir gezi ve fotoğraf molası verdikten sonra Giresun’a geçiyoruz.Bulancak ilçesinde yaklaşık 20 yıldır yapımı devam eden ve Türkiyedeki bir çok Camilerden esinlenerek yapılan Saray Burnu Camiisini geziyor rehberimizden mimari bilgilerini öğreniyoruz.Camii gezimizin ardından Tekne Turumuz var.Giresun Amazon Adasına tekne ile gidiyor içerisinde başlıyoruz gezmeye.İlk olarak Hamza Taşı,Tarihi Manastır ve Kilise kalıntısını gezip Kuş türlerini görme şansını yakalıyouz.Giresun merkeze geliyor Kaleye çıkıyoruz.Ardından Öğle yemeğimizi alıp Atatürkün Baş Koruması Topal Osman Ağa Anıt Mezarına geçiyor bilgi alıp bol bol fotoğraf çekiniyoruz.Giresun merkezi gözlemliyor şehir hakkında bilgi alıyoruz.Ardından Giresun Müzesine geçiyoruz.Tarihi Ortodoks Kilisesinden dönüştürülen Müzede gezi yapıp Yaylaya hareket ediyoruz.Mavi Göl ve Kuzalan Şelalesine geçiyoruz.Yaklaşık 1 Saat sürecek yolculuğumuz sonrasında Mavi Göle gidip ayaklarımızı serinletebilir veya yüzebiliriz.Kuzalan Şelalesinde vereceğimiz kısa molanın ardından Otelimize geçiyoruz.Tirebolu Bal Otel

2.Gün : Sabah erkenden kalkıyor ve kahvaltımızı alıyoruz.Ardından Tirebolu’ya gelip Çay fabrikasına uğramamak Çayın tarladan soframıza nasıl geldiğini görmeden gitmek olmaz diyoruz.Arzu eden misafirlerimizle Çayın tarladan soframıza nasıl geldiğini görmek amacıyla Fabrika içerisinde imalatı gezerek ve bilgi alarak çaylarımızı yudumluyor arzu eden misafirlerimiz için de çay alışverişi yapmak için kısa bir mola veriyoruz.Çay Fabrikası gezimizin ardından Trabzon’a hareket ediyoruz.Yaklaşık 2 Saat yolumuzu alarak Trabzon Ayasofya Camiisine geliyor rehberimiz ile gezimizi yapıyor eskinin Kilisesi,Öncenin Müzesi günümüzün Camiisi olan Ayasofyayı geziyoruz.Sırada Atatürk Köşkü var.İlk Sahibi Rum Asıllı bir iş adamı olan Konstantin Kabayanidis olup Yunanistana göç ettikten sonra Atatürke hediye edilen her şeyi özel olarak yapılan Fransız Pavilion Planlı inşa edilen Atatürk Köşkü ziyaretimizi bitirip Sumela Manastırına hareket etmek üzere önce Maçka’ya oradan Altın Dere Milli Parkına 1 saatlik yolculuğumuz sonrasında varıyor dolmuşlar ile alt kısmına gidiyo alttan görme şansını yakalıyoruz.(Manastırda Taş Düşme Tehlikesi olduğundan dolayı Tadilatta olup İçerisi gezilememektedir.) Alt kısımda Aya Varvara Manastırının kalıntılarını da görüp Öğle yemeğimizi almak üzere Cami Boğazı Yaylasına geçiyoruz.Yaklaşık 2000-2200 M. Rakımda olan bu yaylaya özgü kermit denilen Köstebekler ve Tepesi İbikli Türlü Kuşlar ile Atmaca görme şansını yakalıyoruz.Yol üzerinde vereceğimiz mola sonrasında fotoğraf çekiniyor öğle yemeğimizi yaylada Et olarak alıyoruz.Ardından Kromni Vadisine geçiyoruz.Vadinin içerisinde saklı bir yer gibi günümüze kadar ayakta kalabilen bir Rum Köyüdür Kromni.Rumların 1923 yılından itibaren Yunanistana göç etmesinden sonra Türk nüfusunun olduğu bu köyde İmera Manastırına geçiyoruz.İmera Manastırını gezip Torul Kalesine geçiyoruz.Torul Kalesine kurulmuş Türkiye’nin en yüksek Kristal Terasını görüp 500 m. Yüksekten Torul’u Gözlemliyoruz.Ardından Gümüşhane Karaca Mağarasına geçiyoruz.Sarkıtlar,Dikitler ve Sütunlar ile Kalkerli yapısını gözlemleyip Otelimizin bulunduğu Zigana’ya geliyoruz.Gümüşkayak Otel

3.Gün : Sabah Yaylada bulunan otelimizde kahvaltımızı alıyor Hamsi Köy’e geliyoruz.Hamse Arapçada Beş demektir.Osmanlı Döneminde Beş Köy birleştirilip Hamse Köy denmekteymiş zamanla Hamsi Köy ismini almış.Tabi gelip sütlacını yemeden olmaz diyor Sütlaç Tadımı yapıyoruz.Ardından Rize’nin Fındıklı ilçesinde bulunan Çağlayan Köyüne geliyor 17 Tane ayakta kalabilmiş Laz Konaklarını gözlemliyoruz.Tarihi kemer köprüsünde resim çekinip Borçka Karagöl’e gitmek için Artvin’in Borçka ilçesine oradan Klaskur Vadisini takip ederek 1500 m Rakımda bulunan Cennetten Bir Köşe olan Karagöl’e varıyoruz.Göl etrafında gezinti yapıp kısa bir serbest zaman veriyor ardından diğer bir cennetten köşe olan Macahel Vadisine gidiyoruz.Dünyanın üçüncü Biyosfer Alanı ilan edilen bu Vadi 6 Köy 2 Yayladan oluşmakta olup Gürcistan’a sınırdır.Hatta Köylerde Gürcistan Gsm Hattı otomatik mesaj gönderir.Maral Köyünde bulunan Şelaleye gidiyor altına iniyoruz.Ardından Otelimize geliyoruz.Green Roof Otel

4.Gün : Sabah erkenden kalkıyor otelimizde kahvaltımızı alıyor Artvin Merkeze geçiyoruz.Kartal Yuvası anlamına gelen Artvin iline dağları dolana dolana çıkıyor Manzara görmek için Sıtkı Kahveci Parkına gelip Atatürk Heykelini görüyoruz.Artvin Manzarasına karşı Kahvelerimizi yudumluyoruz.Ardından Batum macerasına başlıyoruz.Yaklaşık Bir saat yolculuğumuz sonrasında Kemal Paşa ilçesine oradan Sınır Kapısına geliyoruz.Geçiş işlemlerimizi yapıp Batum içerisinde sırasıyla Aziz Matta ve Öğrencisi Andre Anıtı ve Şelalesini panoramik olarak görüyor bir zamanla Osmanlının zaptettiği Gonio Kalesini geziyoruz.Ardından Sahil yolundan takip ederek ters inşa edilmiş White Restoran ve Adliye Sarayında kısa bir fotoğraf molası verip Gürcistan’ın tarihini öğrenmek amacıyla Khariton Avghlediani Şehir Müzesini geziyoruz.Osmanlı ve Roma Eserlerinin dışında Sovyetler Dönemine ait eserlerinde sergilendiği bu müzede rehberimizin verdiği bilgiler eşliğinde aydınlanıyor Gürcistan’ı daha iyi tanımış oluyoruz.Ardından Tiyatro Meydanı,Avrupa Meydanı,Piaza Meydanı ve Aziz Nikola Kilisesini gezip kısa bir serbest zaman veriyoruz.Serbest zaman içerisinde dileyen misafirlerimiz tekne turu yapabilir,dileyen misafirlerimiz de Azeri Çocuk Ali ve Gürcü Prenses Nino’nun aşkını simgeleyen heykeli gezebilir.Gezilerimizi tamamlayıp Otelimizin bulunduğu Hopa’ya geçiyoruz.Paluri Otel

5.Gün : Sabah erkenden kalkıyor kahvaltımızı alıyoruz.Ardından Rize’nin Ardeşen ilçesinde bulunan Fırtına Vadisine geliyor Rafting Molası veriyoruz.Dileyen misafirlerimiz Laz Hava Yollarını Kullanıp Dereden karşıdan karşıya Tel üzerinde Zip Line Yapabilir.Ardından Rize Çamlıhemşin’e geliyor tarihi İpek ve Kervan Yollarının Mola verdiği Tarihi Zilkaleye geliyoruz.Drone Çekimi sonrası üstten şekil olarak Kalbe benzetilen ve Uçurumun kenarına kurulan Kervansaray tipli Zilkale ; manzarası ve ormanlarıyla sizleri büyüleyecektir.Osmanlı Döneminde ‘Kala-i Zir ‘ yani Aşağı Kale anlamına gelmektedir.Sonrasında debisi çok yüksek olan Palovit Şelalesine gidiyor altından resim çekiniyoruz.Öğle yemeğimiz için Ayderin az altında bulunan Mucit Amcada Alabalık,Muhlama,Laz Böreği olarak alıyor Ayder Yaylasına varıyoruz.1350 m.Rakımda Ladin ormanları içerisinde Laz ve Hemşin Kültürlerinin iç içe olduğu bu yayla sizleri büyüleyecektir.Ardından yaylada serbest zaman veriyoruz.Dileyen misafirlerimiz kaplıcaya girebilir.Elif Otel

6.Gün : Sabah yaylamızda bulunan otelimizde kahvaltımızı alıp erkenden yola koyuluyoruz.İlk olarak Rize’ye gelip Yöresel ürünlerden alışveriş yapıyor sonrasında Rize merkezde bulunan Türkiye’nin ilk Botanik parkına gelip çay molası veriyoruz.Rize’ye gelip Çay içmemek olmaz diyoruz.Ardından Trabzon’un Of ilçesinden Uzungöl’e dönüyor yaklaşık bir saat yolculuğumuz ile Uzungöl’e varıyoruz.Organik Yayla yaşantısını görmek amacıyla 2300 m.Rakımda bulunan Karaster Yaylasına çıkıp hem Uzungölü fotoğraflıyor hem de yayla içerisinde yürüyüş yapıyoruz.Yayla Sütünden tadabilme imkanımız var.Yayla gezimizi bitirip Uzungöl’e geliyor eski ismiyle Şarah olarak bilinen Köy içerisinde gezinti yapıyoruz.Ardından Sürmene İlçesine geliyor meşhur Sağlam Bıçaklarından alışveriş yapıyoruz.Turumuzu bitirip dönüşe geçiyor bir başka organizasyonda görüşmek dileğiyle vedalaşıyoruz.